לתפארת עיר התורה: הרחובות ע"ש מרנן גדולי ישראל זצוק"ל

אבי נבון 2 Comment on לתפארת עיר התורה: הרחובות ע"ש מרנן גדולי ישראל זצוק"ל

21 רחובות ו-9 שכונות: לאחר עבודה ארוכה וחשובה, שורה ארוכה של שמות רחובות ושכונות הולכים להשתנות ויונצחו על שמם של גדולי ישראל מהדור האחרון ובכלל. וגם הנצחת קדושי בני ברק שנרצחו בפיגוע | "זיכרון מפואר"

הרב אברהם פרטוש בבית הכנסת "תהילות ירושלים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר דיונים ארוכים ונרחבים ועבודה קשה בין כלל נציגי המגזרים בעיר הקודש בני ברק, בהובלת חבר מועצת העיר הרב אברהם פרטוש (ש"ס) יו"ר ועדת שמות, הוחלט על שינוי נרחב בעיר וקריאת שכונות ורחובות על שמם של גדולי הדור מהדור האחרון ובכלל כראוי לעיר התורה. הרב פרטוש שהוביל בחוכמה את המהלך הרגיש והחשוב, נתן כבוד וביטוי לכלל המגזרים בעיר המרכיבים את עיר התורה ולגדולי ישראל מכל החוגים והעדות. כמו שנאמר "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם".

אפילו אם נסקור חלקית את השינויים הצפויים נגלה כי רחוב המכבים בעיר שהופך לציר מרכזי מאוד ומחבר בין בני ברק החדשה לישנה יקרא מעתה על שמו של פוסק הדור מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

כמו כן הוביל הרב פרטוש החלטה שגם שכונות פרדס כץ ותל גיבורים ישונו ומעתה יקראו שכונת "יביע אומר" על שם חיבורו הגדול של הרב. רחוב שבטי ישראל בעיר יקרא מעתה על שמו של חיבורו מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ"ל "אורחות יושר". כמו כן חלק משכונת פרדס כץ מרחוב אבוחצירא ומזרחה יקרא על שם חיבורו הגדול "דרך אמונה".

ההנצחה המהירה תהיה ברחוב השניים שיקרא על שמו של מרן רבי שמעון בעדני זצ"ל. רחוב החלוצים בקריית הרצוג יקרא על שמו של מרן חכם שלום כהן זצ"ל ראש ישיבת "פורת יוסף". שכונת "איילת השחר" באזור רחובות שלמה המלך, אהרונוביץ', תיקרא על שמו של מרן ראש הישיבה רבי אהרון לייב שטיינמן זצ"ל. אחד מהרחובות המרכזיים בעיר, רחוב ירושלים, יקרא על שם חיבורו של מרן פוסק הדור רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל "שבט הלוי".

רחוב חברון יקרא על שם חיבורו של מרן רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצ"ל "מנחת יהודה". בשכונת איילת השחר יקרא רחוב על שמו של מרן פוסק הדור רבי ניסים קרליץ זצ"ל. רחוב גיבורי ישראל יקרא על שם מרן חכם מנצור בן שמעון זצ"ל. חלק מרחוב אברבנאל יקרא על שם מרן האדמו"ר מסאדיגורא זצ"ל.

כמו כן בהובלת הרב אברהם פרטוש שיזם את הנצחת גדולי ישראל בעיר, לקח על עצמו להנציח את קדושי הפיגוע המחריד שאירע בבני ברק לפני כשנה ובו נרצחו 2 מתושבי העיר הקדוש הרב יעקב ישראל שלום הי"ד והקדוש הרב אבישי יחזקאל הי"ד והשוטר אמיר חורי הי"ד.

הרב פרטוש אומר לנו כי הגשר החדש העתיד להיבנות ברחוב ז'בוטינסקי, ויגשר בין שכונת פרדס כץ לבני ברק יקרא "במעלות קדושים" לזכרם. בנוסף רחוב החרמון בעיר יקרא רחוב השוטר לזכרו של אמיר חורי הי"ד.

הרב פרטוש שמוביל את ועדת שמות ביד רמה מעל עשור בשקט בשקט אך מתבררת כוועדה פעילה מאוד, מספר לנו: "לא היה תקדים כזה בעיר, שאני עשיתי שכונות על שם מרן ראש הישיבה חכם בן ציון אבא שאול וגאון עוזינו "הבן איש חי".

הרב פרטוש מוסיף, "נלחמתי שגם רב העיר הרה"ג שלמה קורח זצ"ל יקבל רחוב על שמו". כמו כן, "בהתחלה רצו לתת רחוב קטן על שם הרב בעדני ונלחמתי שיקבל הנצחה ראויה על שמו ואכן הרחוב שונה".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ואת שם העיר צריך לדנות לקרעסטיר
    אולי כך יהיו כאן פחות עכברים…